Élményforrás

Az élmények összehangolnak. Bizalmat, magabiztosságot, együvé-tartozás érzést erősítenek. Az arany pillanatok gazdagítanak. A közös haszontalanságok kapcsolatot építenek. Szeretnénk megmutatni: hol, mikor és hogyan.

Címkék

alma (6) álom (1) alvás (1) angyal (1) anya (5) anyós (2) apa (3) arany pillanatok (12) aszalt szilva (1) baba (5) barack (1) barátság (1) bátor (3) bazár (2) bélszín (1) beszéd (2) bodor bence bor (1) boltkór (1) bori (2) celeb (1) cili (5) csajos beszélgetés (2) család (6) csibe (12) csíny (1) csirke (1) cukor (8) c vitamin (1) dackorszak (2) derű (8) dió (1) diszgráfia (1) disznó (1) ebéd (2) édesség (2) egér (1) egyérzelműen (15) elakadás (1) élet (14) elfogadás (1) ellenség (1) élmény (26) élmények (15) élmény túra (18) előszoba (1) emlék (1) énfeladás (2) érintés (5) erőszak (2) érték (4) érzelemfüggő emlékezet (1) esküvő (1) este (1) étel (26) evés (4) excel (1) félelem (5) féltékenység (1) felülemelkedés (2) fények (1) férfiak (12) fiú (1) fogyás (1) frász néni (1) frizura (3) furulya (1) galiba (2) gasztro (22) gondolatok (4) gyerek (26) gyöngyi (4) gyúrás (2) hagyma (2) hagyomány (4) haj (5) hajbeszéd (4) hal (1) hangszer (1) harc (2) hatalom (1) hiszti (5) hit (1) horda (1) idegen (3) igazság (2) illat (6) imponálás (5) inkubátor (1) inszemináció (1) inzulin (2) ivás (2) játék (2) jelen (6) jövő (7) jó szándék (3) kakas (3) kamasz (1) kapcsolat (2) kávé (1) keith richards (1) kenyér (1) kérés (1) kifli (1) kísérlet (1) kiskutya (4) kókuszgolyó (2) koleszterin (1) kommunikáció (9) konyha (1) kotlós (12) kötődés (4) kutya (4) lány (1) leves (4) lili (16) líra (2) lombik (1) macska (4) májas (1) mák (1) malac (1) mandula (3) maradék (1) meghívás (2) meglepetések helyett (11) mélázás (5) menta (1) mesterszakács (1) méz (3) mintázatok (5) módosult tudatállapot (8) mozi (1) múlt (9) nehézségek (7) nézőpont (17) nők (7) nyeremény (2) nyulak (6) öltözködés (17) öröm (15) összedolgozás (3) paprika (1) paprikáscsirke (1) párkapcsolat (14) paróka (4) péter (12) pite (2) pörkölt (2) pszicho (37) ragadozó (1) rántotta (2) rántott csirke (2) reggeli (6) reklám (2) remény (1) rétes (1) riport (2) rock (1) rod stewart (1) rozé (1) saci (1) segítség (4) sör (1) spare ribs (2) steak (2) stigma (1) styling (18) szalonna (1) szamóca (1) szerelem (1) szerencse (2) szerepjáték (4) szeretők (2) szex (6) szilva (1) szorongás (2) születés (3) szülőség (14) tagadás (2) tej (1) terápia (13) terasz (1) test (1) testvér (1) titok (3) tojás (14) torta (2) történet (9) trauma (5) tudattalan (10) tyúk (6) tyúklétra (1) ünnep (4) út (4) utazás (3) vacsora (3) vágy (7) válasz (3) vetélkedés (4) virsli (1) víz (5) víz és bor (1) zsír (6) Címkefelhő

Friss topikok

  • zelkabaktay: @Nem Art Decor: Ha a kérdés többesszáma kettőnkre (Zelka és Miklós) vonatkozik, a közös címünk: ba... (2012.05.17. 08:42) Diszgárfia jegy
  • zelka.baktay: @zelka.baktay: Ezt elsején este még nem gondoltam volna: takarót fogok horgolni :-))) (2012.01.03. 20:24) Újévi játék
  • elmenyforras: @pedagoszaurusz: Az avatar egy kicsi kép a neved mellé, amit feltölthetsz. Kérjük a sajtos rúd re... (2011.09.07. 08:12) Kristálycukros palacsinta
  • zelka.baktay: @pedagoszaurusz: Remélem, elvitt:-)) (2011.08.25. 12:28) Kérlek…
  • zelka.baktay: @pedagoszaurusz: Ahány ilyen "udvarló-beavatást" én disznóölésen láttam, alapértelmezésben is éppe... (2011.08.25. 12:28) Út

Líra az alagsorban

2011.12.01. 12:13 zelkabaktay

NAPOS OLDAL– fények és remények egyérzelműen

Tizennégy éves koromban volt a kezemben először furulya. Abban az órában és azon a helyen tizenöt másik lány is fogta a saját furulyáját. Azért voltunk „csak” tizenhatan, mert az osztály másik tizenhét tagja odaát a rajzteremben éppen a tussal ismerkedett.

Az ének-terem falszomszédságában így is kunkorira röhögték magukat a biológia órán ülő gimnazisták – mind a harmincnégyen. Ugyanis mi tizenhatan, az énektanár irányításával, egyszerre fújtuk vadonatúj C szoprán furulyánkat – és bizony igencsak sokféle hang sikeredett elő belőlük!

Péter fiunk hét évesen kapta meg az első furulyáját. Egy gyönyörű, körtefából készült pentaton csodát. Olyan izgalommal vettem a kezembe, olyan örömmel próbálgattam, milyen hangokat tudok előcsalogatni belőle, mint egy gyerek!

Két évvel később, amikor Zsolt levele megérkezett, éppen azzal gondolattal próbáltam megbarátkozni, hogy a furulyát januárban továbbadjuk – helyet csinálva az új hangszernek padban s lélekben. Azon bánkódtam, mi kerül majd az én szívemben a körtefa-csoda helyére?

Megnyitottam Zsolt levelét. Az állt benne: november második hétvégéjén az iskola fafaragó termében lírát készítünk az elsős gyerekeknek – ez lesz az első hangszerük, s az adventben már el is kezdenek játszani rajta.

Lili és egy líra! Már a gondolattól is elmosolyodtam.

Szombaton reggel gondosan kiválasztottuk, melyik cseresznyefa-szelet mentén csalogassa elő Lili leendő dallamait, aztán ősasszony módjára bunkót, modern anyuka módjára vésőt ragadtam, a cseresznyefa-szeletet beszorítottam a satupadba és nekiláttam faragni. A gyerekek egy darabig áramlottak, aztán lassan elunták, elmentek, engem pedig elkapott a szenvedély.

Faragtam és faragtam még, aztán meg már reszeltem is. Szépen formálódott a cseresznyefa, egyre jobban esett kézbe venni, egyre finomabb érzés volt végigsimítani kerekedő-gömbölyödő ívein. Éppen csiszolni kezdtem, de Zsolt finoman jelezte: elmúlt öt óra, zárná a termet, holnap reggel találkozunk.

Amikor beléptem a kapun, s megláttam az aludni tért tyúkokat és a sétáért epekedő két kutyát, akkor döbbentem rá, hogy nyolc órát töltöttem a satupad mellett állva Lili lírájába feledkezve…


Most, amikor izgalommal és érintésre vágyakozva várom, hogy megérkezzen a felhúrozott hangszer, aminek cseresznyefa testét még egy teljes napon át csiszoltam egyre finomabb vásznakkal, érzem: Lili lírája máris jelentős helyet tölt ki a szívemben.

Miklóssal pedig arra jutottunk: érzelmi okokra hivatkozva Péter furulyáját is megtartjuk. Megkérjük Juditot. Ha elég szépen kérjük, biztosan beleegyezik.

 

 

A fotót barátunk, Laci készítette. Eredeti méretben megnézheted itt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenyforras.blog.hu/api/trackback/id/tr623428804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása